MY JEWELLERY

MEET THE DESIGNER

Iedereen kent natuurlijk de sieraden van My Jewellery en we vinden het ook super leuk om de sieraden en accessoires via BOHO Amsterdam te verkopen <3. Maar wie is eigenlijk dé powervrouw achter My Jewellery?! 

Sharon Hilgers (28 jaar) was als jong meisje al bezig om sieraden te maken voor haar moeder, vriendinnen van haar moeder en voor haarzelf. “Ik vond het echt leuk om zo creatief bezig te zijn. Ik had zelfs een klein sieradenwinkeltje aan huis”. Toen ze afgestudeerd was als Frans docent begon het bij haar te kriebelen en daar was de start van My Jewellery. In de zes jaar die volgden is My Jewellery uitgegroeid tot een begrip en niet alleen op het gebied van sieraden. Het label is uitgebreid met accessoires, kleding en zelfs schoenen! “Ik vind het geweldig dat ik dagelijks met mijn passie bezig mag zijn.”

 Hoe is My Jewellery ontstaan?

“My Jewellery is eigenlijk ontstaan vanuit mijn passie voor sieraden. Na jaren hobbymatig bezig te zijn geweest heb ik in 2011 de sprong in het diepe genomen en heb ik My Jewellery online opgericht. Vervolgens belandde ik in een soort rollercoaster. My Jewellery groeide explosief. De bestellingen online, het aantal volgers op social media en de aanvragen van winkelverkooppunten stroomden binnen. Door altijd dicht bij mezelf te blijven denk ik dat ik op de juiste momenten de juiste beslissingen heb gemaakt. Nu, een aantal jaren later, ben ik ontzettend trots op het sterke team wat er is gevormd. Iedereen draagt haar steentje bij aan de groei en ontwikkeling van My Jewellery.”

Het feit dat My Jewellery ontstaan is vanuit een passie, maar nu door zoveel mensen met dezelfde passie wordt uitgevoerd is het meest sterke punt van My Jewellery. Daarom blijven we ook nu nog steeds ontzettend hard groeien!

Waar komt je creativiteit vandaan?

“Voor My Jewellery moet ik regelmatig naar internationale beurzen. Hier zie je de eerste trends altijd ontstaan die we bij My Jewellery zo snel mogelijk proberen te vertalen naar onze collecties. Verder inspireert social media; met name bloggers & influencers; wij halen hier inspiratie vandaan voor onze collecties en vertalen het naar een My Jewellery stijl.

Ik word door veel dingen en mensen geïnspireerd. Ik haal niet alleen mijn inspiratie/creativiteit uit social media of beurzen, maar ik word bijvoorbeeld ook geïnspireerd als ik op city trip ben in Barcelona of Parijs. De mensen, de cultuur, de omgeving; alles kan mij inspireren.”

Zien we je persoonlijkheid terug in het label? 

“Zeker! De items van My Jewellery draag ik zelf ook allemaal. Een paar dagen geleden hebben we onze nieuwste Viva La City Collection gelanceerd, die geïnspireerd is op het prachtige Barcelona. Niet alleen omdat het een van mijn favoriete steden van Europa is, maar ook omdat Barcelona perfect is voor een leuke stedentrip. Een fijn klimaat, mooie architectuur, lekker eten en het allerleukste; je kan zo het strand op lopen na een dagje winkelen.”

Ik zou het ontzettend gaaf vinden als een internationale celeb, zoals Beyoncé, een keer met item van My Jewellery wordt gespot. You never know!

Wat vind je het mooiste aan je werk?

“Dat ik dagelijks mijn grootste passie mag uitoefenen! Dat vind ik echt geweldig om te doen! Iedere week ben ik bezig met nieuwe projecten en avonturen. Daar krijg ik weer nieuwe energie van!

Ik ontmoet door mijn werk veel nieuwe mensen en ben ook regelmatig in het buitenland te vinden. Ik vind het geweldig om geïnspireerd te raken door dingen die ik zie en tegen kom. Maar helaas gaat het leven van een ondernemer niet alleen maar over rozen en werkweken van honderd uur zijn geen uitzondering voor mij. Mensen vragen vaak hoe ik dat volhoud, daar kan ik makkelijk antwoord op geven: ik vind het heel leuk waar ik mee bezig ben en heb voor mezelf wel wat regels opgesteld. Ik doe alléén dingen waar ik energie van krijg. Daarnaast heb ik een geweldig team om me heen die ieder haar steentje bij draagt aan de groei van My Jewellery. Dat vind ik mooi om te zien!

Waar wil je over 5 jaar staan?

“Ik zou met My Jewellery graag internationaal willen gaan. Er is internationaal namelijk nog zo veel mogelijk! We hebben al een paar leuke samenwerkingen met grote distributiebedrijven in Duitsland, Frankrijk, België, Engeland en de Nordic-landen. In deze landen moet je met My Jewellery echt weer helemaal onderaan beginnen en bouwen, maar dat maakt het ook interessant! Het blijft ontzettend hard werken maar de toekomst van My Jewellery zie ik zeker heel rooskleurig!”

Volg @sharonhilgers en @myjewellery op Instagram. De sieraden en accessoires van My Jewellery koop je bij BOHO Amsterdam in store (Waldenlaan 16, Amsterdam) en online

Share